16
Zář
Off

Hustý provoz 

Jedna z mála věcí, po které jsem nikdy nijak netoužil bylo auto a mám to tak dodnes. Proto nevím z vlastní praxe, jak to vypadá na silnicích a dálnicích v plném provozu. Mně stačí ten provoz u nás ve městě z pozice chodce a už to je tak na oprátku.  

Příčinu jistě znáte, a známe ji všichni, ale přesto si ji musíme říci. Z velké části je to provoz kamionů, protože, přiznejme si, přeprava jimi je stále pro podnik nejvýhodnější a pravděpodobně i nejrychlejší. Protože ať je ostatní přeprava jakákoli, vždy se tam musí náklad přivézt, a to je velké mínus. Jako příklad zvolme přepravu vlakem. Pokud nemá podnik vlastní vlečku, musí na nádraží zboží dopravit a pracně jej překládat do vagónů. Jenže když už je zboží na autě naloženo, proč jej nedopravit až ke spotřebiteli, že ano. Je to jednodušší a jak jsme si již řekli, rozhodně rychlejší

poloprázdná silnice

To si snadno spočítá každý dodavatel a také toho patřičně využívá. 

Vnitrostátní kamionová doprava, jak se to správně nazývá, je tak nedílnou součástí silničního provozu a svými klady vysoce převyšuje ty ostatní.  

Můžeme se seznámit, a to velmi stručně, s ještě některými dalšími výhodami. To, že odpadá překládání zboží jsme si již řekli. Další velké plus je kontrola. Přes družice, nebo i jinak má jak odesílatel zboží, tak i jeho příjemce naprosto dokonalý přehled, kde se jeho zboží nachází a kdy již konečně dorazí. Což je přímo super pro toho, kdo věc čeká, protože si podle toho může upravit přípravu buďto na další výrobu, nebo přímo na prodej.  

Další věc je výhoda již jen pro majitele kamionu, který může mít navíc přehled o všech svých vozech které má v terénu, a dokonce i o spotřebě pohonných hmot. To, že si řidič nemůže udělat černou jízdu, jak tomu bývalo kdysi, snad ani není třeba se vyjadřovat.  

Dálnicce

To vše jsou velké plusy, a proto tedy bude na našich cestách přecpáno stále. Vnitrostátní kamionová doprava má určitě budoucnost.